HandsomeGirl

Wednesday 2 July 2014

Fesyen Baju Kurung Moden Terkini!!

Selamat berpuasa semua orang!!!! Cepat betul masa berlalu pejam celik pejam celik kita da nak menyambut hari raya OMG oh meriah gila bila dengar perkataan "HARI RAYA" untuk semua yang menyambutknya.
Tapi itu istilah pada zaman dulu, Na rasa sekarang tak kira Cina India atau bangsa lain turut menyambut Hari Raya dengan meriah sekali ~GO 1 MALAYSIA *big smile

Dan bila bercakap tentang Hari Raya apa yang terus bermain difikiran korang??CUTI RAYA, KUIH RAYA ,RUMAH RAYA , KERETA RAYA  DUIT RAYA, KASUT RAYA and most important is BAJU RAYA!!!!!

Hows your baju raya  preparation going guys??? 

Let's share.


Tahu tak korang Sejak akhir-akhir ini, baju kurung moden merupakan pilihan utama para wanita untuk bergaya lebih-lebih lagi ketika ingin menghadiri majlis-majlis istimewa seperti resepsi perkahwinan, majlis makan malam mahupun semasa menyambut Hari Raya. Fesyen baju kurung moden yang semakin diminati oleh para penggemar fesyen tanah air ini merupakan stail yang sedang ‘in’ dan masih relevan sehingga kini.

Sangat mudah kan korang dah tak payah nak fikir mana nak cari baju dinner , baju resepsi perkahwinan  dan baju hari raya sebab kemudahan untuk memilih baju dari ZALORA MALAYSIA sudah memudahkan kita untuk membuatkan 1 keputusan dan  hadir pada 3 majlis sekali gus dengan fesyen yang paling BERGAYO !FUYOOOO ZALORA MALAYSIA

Untuk tampak lebih bergaya macam nora danish , scha alyahya  Hanis Zalikha dan ramai ramai retis lagi ZALORA MALAYISA juga turut membariskan koleksi baju kurung moden sebagai koleksi eksklusif untuk sambutan Hari Raya pada tahun ini oleh  pereka-pereka fesyen terkemuka Malaysia seperti Rizalman, Jovian Mandagie, Syomir Izwa dan ramai lagi.Apa yang lebih OHSEM lagi Untuk fesyen baju kurung moden pada tahun ni, kita dapat lihat bahawa rekaan tertumpu kepada penggunaan fabric berona gelap dengan rekaan yang lebih ringkas. Penggunaan fabric berona pastel juga masih menjadi alternatif favorite serta penambahan lace untuk menyerlahkan lagi penampilan sipemakai.

Lets me introduce you The Baju Kurungs Moden From Zalora Malaysia <---- cewahh dah macam pengancara kat fashion walk ZALORA MALAYSIA pulakk hiks


 #Fesyen 1

Seperti yang dikatakan tadi, penggunaan fabric berona gelap dan rekaan yang ringkas merupakan diantara fesyen yang paling digemari ramai.Iabukan sahaja menjadikan sipemakai kelihatan elegan, malah rona gelap memberikan ilusi tubuh badan yang langsing dan tinggi.


#Fesyen 2

Penggunaan fabric berona pastel juga merupakan favorite para wanita terutama sekali mereka yang berkulit cerah.Ia menjadikan sipemakai kelihatan ‘sweet’ atau kata lain, tampakmanis.


 #Fesyen 3


Berikut pula fesyen color blocking atau gabungan warna kontra yang juga begitu diminati ramai.Berbanding fesyen terdahulu yang sering menggunakan gabungan warna sekata, color blocking merupakan definisi baru kepada fesyen terkini! 

#Fesyen Saya 

Haa yang ni pulak fesyen pilihan hati Na ;)  memandangkan tema family this year adalah biru jadi takde laa pening sangat untuk buat pimilihan untuk hari raya nie.Korang semua kena taw di ZALORA MALAYSIA bukan setakat mudah untuk memuat pilihan gaya sesuatu fesyen malah warna yang cantik turut disediakan seperti yang kita idamankan.Apa yang paling menarik fesyen pilihan Na nie, dengan1 fesyen baju kurung moden ni Na boleh mengayakan pada majlis berbuka puasa,pada hari raya,dan majlis pernikahan sepupu Na selepas hari raya yeayyyyyy ! Mudah nye lahai ;) dan  yang paling penting Na akan lebih gojes dari pengantin muahahaha *korang ada? ^.^


Jadi, apakah fesyen dan warna tema pilihan anda?Untuk koleksi bajukurung moden yang menakjubkan seperti berikut, layari laman web ZALORA Malaysia hari ini juga dan buat pilihan anda! ZALORA menyediakan Perkhidmatan penghantaran secara percuma terus kerumah anda dan pemulangan juga secara percuma selama 30 hari selepas tarikh pembelian.





13 comments:

  1. Fuhhh....lama tak update blog..hehehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. Naaa rindu naaa...lamernya xupdate blog....jom shopping zalora....rietta pown ngah add item kat wishlist....yg mna stu bkal msuk shopping bag xpasti lg..hehehe...

    ReplyDelete
  3. Jna,
    Selmat menyambut bulan mubarak, ya Ramadhan
    Hope allah bless you and your loves ones,

    Or mungkin boleh wish selamat hari raya juga in advanced?
    Hahaha takut Na hilang lagi lepas ni,
    So wish awal-awal...

    Hehe
    Xoxo

    ReplyDelete
  4. buat lebaran pas nih :D

    ReplyDelete
  5. naaaaaaa
    igt kite lg x?
    dh lame x blog walking n borak ngn na..rindu...huuu

    ReplyDelete
  6. KJNA :) HI ! . HEHE .. DEQ DTG TGOK BRU RAYE CINI .. TP TGOK JELA . NK SHOPING XLEH .. HAHA ..

    DEQ DA NAK NIKAH . YEY . JEMPUT DTG

    ReplyDelete
  7. kat gambar sebelah kanan blog ni,x de pun gambar owner blog pakai baju kurung. :D

    ReplyDelete
  8. koleksi baju kurung modennya bagus-bagus

    ReplyDelete
  9. This is amazing stylish wear one of my favorite alternative and addition of lace to enhance the appearance.

    ReplyDelete