HandsomeGirl

Wednesday 22 August 2012

Kenangan yang tak akan dilupakan pada 1syawal

30hari sudah kite berpuasa..Alhamdulillah seronok rasa nye bila syawal menjelma ;p ape yang paling seronok bila dapat menyambut hari raya ni,boleh berjumpa sanak saudara,kawan-kawan lama makan ketupat tu yang penting skali tu dapat duit raya..*tapi macam dah tak dapt je tahun ni sedihhh siot ;c Macam tahun-tahun raya yang lepas.. tahun raya tahun ni ade sikit kelainan yang terjadi dalam hidup saya.. nak taw? nak taw x? mesti laa kan..untuk tahun saya langsung takde beli ape pun tok raya..sbb NO BUDGET kesian x? semua nyeee harap orang yang memberi ataw bahasa lain nye membeli cewahh.Terima kasih orang-orang haha.


Ni laa yang orang-orang beli kan TQSM

Heels??? ok mmg tak cukop tggi lagi tu

Yang ni serious tataw sape yang baik hati pos kat umah *TQ kepada pengirim

Hahaha meriah laahh raya kuhhhhh ;D


Ngeee ni laa peneman setia kuhhh *TQ Mr boss & Mr kalai

Boss yang 24hour yang melayan kerenah staff nya iaitu NANA

 CAK!

Dan itu jelaaa barang-barang for hari raya saya...walaupun tak banyak..tapi tetap saya bersyukur..terima kasih sekali lagi kepada yang memberi dan membeli ;)) 
SELAMAT HARI RAYA MAAF ZAHIR BATIN


Allaahu akbar.. Allaahu akbar.. Allaahu akbar …..
Laa – ilaaha – illallaahu wallaahu akbar.
Allaahu akbar walillaahil – hamd.

Dah kedengaran bunyi takbir raya SEWONOKKKKNYERRRRRRR ;))))
semua orang dah bangun pepagi (semua orang tu tak termasuk saya)semua sibuk siap-siap pakai baju raya yang cantik..ade yang baru yang sibuk nak iron baju..ade yang baru nak hidang kuih raya..macam-macam gelagat dipagi raya..tapi saya biasa laa as usual orang yang terakhir nak siap..time tu laa nak buat rambut nak make up..sampai dorang dah tggu hampir pukul 10am erkkk SORRY korang ^-^ saya janji tahun depan saya laa yang no1 siap.
okkk jna faster fasterrrrr...tengah syok siap kan rambut.. BOOOOOMMMMM!!! * ermm ni sure tasha jatuh kan pinggan... tiba-tiba dengar cik lin menjerit !@#$%^&*!@#$%^ 
yes! confirm tasha punya kerja ni huhuhu tapi yang pelik..kenapa ramai orang berlari kehulur hilir depan rumah ni...apa kes sebenar nya ni??? ushaaaa jap..! 
API!!!!API!!!!API!!!!API!!! yaallah kebakaran kat rumah jiran...takut..juak..nak nagis semua nye ada time tu..jarak rumah jiran dengan rumah saya hanya selang 1 rumah makcik saya  jeeeeee api time tu merebak besar asap da berkepul2 "yaallah selamatkan kami semua dari kebakaran ini.." Disebabkan ramai orang dan jiran-jiran tolang Alhamdulillah api dapat dipadamkan..kepada keluarga kebakaran harap tabah menghadapi dugaan ni..


   Rumah terbakar paggil bomba..bomba datang berlumba-lumba

CIK LIN saksi pertama, dye yang menjerit mcm tarzan TQ ciklin sebab pantas bertindak

Rumah kebakaran

Inilah punca kebakaran

MESIN BASUH yang suiz nya tidak ditutup 

Actually mesin basuh ni ada 2.Now dah nampak macam 1 je

Bunyi yang saya sangkan pinggan yang pecah rupa2nya tingkap ni yang berderai

Keadaan didalam rumah

Baju melayu hijau ni laa superhero kononnye ;) nak tengok muka tak? jap!

Superhero memberi keterangan pada abang bomba

Abang bomba membuat siasatan

Kesian dorang raya pun berkerja

Semuanya dah selesai ..AMIN

TERIMA KASIH daun keladi harap-harap jumpa lagi ;))

eh eh nakk jugakkkkkk!!!!!!

Syukur Alhamdulillah dengan izin allah api dapat dipadamkan dengan cepat takde teruk sangat kebakaran ni merebak..hanya 10% bahagian rumah ni terbakar haishh selamat orang ramai dan jiran-jiran semua cepat bertindak.Ini laa kenangan yang memang saya tak akan lupakan..ape yang sedih ianya terjadi dipagi hari raya..kepada orang ramai beringat laa sebelum keluar rumah tutup apa yang patot..macam-macam benda yang tak dijangka akan berlaku youu ollsss.
Ape pun SELAMAT HARI RAYA ~ 
*korang nanti kan entry baru kepohnya raya family jna banyak lagi pix2 raya yang saya nak update..holaaa ;))

No comments:

Post a Comment